Jajecznica z brokułem i awokado

Awokado już od kilku lat gości w moim codziennym żywieniu. Ma tylu zwolenników, co przeciwników. Niektórzy uwielbiają jego lekko maślany smak, dla innych jest on nie do zniesienia. Ja należę do tych osób, które mogą jeść je łyżeczką jak kiwi. Owoc pochodzi z południowo-środkowego Meksyku, gdzie tubylcy docenili jego właściwości lecznicze. Awokado zawiera więcej potasu niż banany (600mg/100g), przez co wpływa pozytywnie na prawidłową pracę serca. Owoc ten jest również bogaty w witaminy z grupy B oraz witaminę C, E i A. Z uwagi na wysoką zawartość kwasu foliowego jest on polecany dla kobiet w ciąży. Warto także wspomnieć, że awokado może być dobrym źródłem aminokwasów egozogennych dla wegetarian.  Trzeba jednak pamiętać o wysokiej kaloryczności awokado – 160kcal/100g

Dzisiaj chciałam zaproponować dość nietypowe połączenie składników. Propozycja na sycące śniadanie. Główne role będą grać: jajka, brokuł i awokado. Brzmi ciekawie? Ale co najważniejsze – dobrze smakuje.

Przepis na 2 porcje

Składniki:

Brokuł – ( ¼ sztuki – 125g)

Awokado – ( ½ sztuki – 70g)

Jajko kurze – (4 sztuki – 200g)

Olej rzepakowy – ( 1 łyżka – 10g)

Sposób przygotowania:

  1. Brokuł myjemy, obieramy z liści i dzielimy na różyczki. Do wrzącej wody wrzucamy kawałki brokułu i gotujemy 9 minut.
  2. Awokado przekrawamy na pól, wyjmujemy pestkę i obieramy ze skórki. Awokado kroimy w kostkę.
  3. Na patelni rozgrzewamy olej, wbijamy jajka i mieszamy. Następnie dodajemy brokuł i awokado.

Gotowe – smacznego!

2017-09-25T18:08:54+00:00

Zostaw komentarz