Kasza jaglana z warzywami

Kasza jaglana często gości na moim stole. Choć muszę przyznać, że kiedyś za nią nie przepadałam, to teraz mogłabym jeść ją codziennie. Kasza z warzywami może stanowić prosty w przygotowaniu posiłek obiadowy.

Burak jest bardzo dobrym źródłem przeciwutleniaczy. Betanina w nim zawarta nadaje charakterystyczny kolor burakom i to właśnie ona wykazuje silne działanie antyoksydacyjne. Dzięki temu zapobiega szybkiemu starzeniu się skóry oraz procesom nowotworowym.

Natka pietruszki i szczypiorek to kolejne produkty, która dodane nawet w niewielkiej ilości do potrawy zwiększają jej potencjał antyoksydacyjny.

Składniki:

Kasza jaglana – 4 łyżki suchej kaszy

Burak – 1 sztuka

Cebula – ½ sztuki

Szczypiorek – 2 łyżki

Natka pietruszki – 2 łyżki

Kiełki brokułu – 3 łyżki

Olej rzepakowy – 1 łyżka

Szczypta soli i pieprzu

Sposób przygotowania:

  1. Kaszę jaglaną płuczemy i gotujemy.
  2. Buraka gotujemy i kroimy w kostkę.
  3. Cebulę, szczypiorek i natkę pietruszki siekamy.
  4. Na patelnie z wodą wrzucamy cebulę i po 2 minutach dodajemy ugotowaną kaszę.
  5. Na talerz wykładamy kasze, dodajemy pokrojonego buraka. Potrawę posypujemy natką pietruszki i szczypiorkiem.
  6. Kaszę polewamy olejem. Wszystkie składniki mieszamy i na wierzchu układanym kiełki brokułu.
2018-02-02T09:14:50+00:00

Zostaw komentarz